KORG AX3000G - mode and repair

гітарний процесор KORG AX3000G

KORG AX3000G - mode and repair
KORG AX3000G mode and repair

KORG AX3000G – гітарний процесор від відомого японського виробника, котрий на сьогоднішній день можна придбати на вторинному ринку за якісь 100$, що враховуючи можливості залізяки, й не така погана ціна. Постає питання – брати, чи ні, або довго збирати гроші на щось сучасніше і набагато дорожче? Так як вдома є така штука, то можу поділитися враженнями і може дати якусь пораду. KORG AX3000G з’явився на ринку в 2007 році і був розрекламований як пристрій, що використовував революційні на той час алгоритми обробки звуку.  Про звук буде далі, наразі подивимося в якому стані може бути це залізо після декількох років інтенсивного і не дуже користування.

KORG AX3000G mode and repair
KORG AX3000G mode and repair

“Розтин тіла” проходить швидко,  без проблем, конструкція досить проста і продумана для ремонту, конструктори ніби розуміли, що розбиратися воно буде досить часто. Навіть не дивлячись на наклейку, де воно виготовлено, людині з досвідом  одразу стає зрозумілим походження пристрою. Чомусь характерний для конструкцій дев’яностих років світло-коричневий гетинакс, джгути теж з минулого сторіччя, хоча принципово на роботу пристрою воно не дуже впливає, але виглядає для 2007-го року досить архаїчно.

KORG AX3000G mode and repair
KORG AX3000G mode and repair

ZOOM G2, десь тих же років виробництва, складає враження чогось набагато сучаснішого.

KORG AX3000G mode and repair
KORG AX3000G mode and repair

Маючи досвід роботи з гітарними процесорами, людина в першу чергу звертає увагу на конструкцію кнопок, та перемикачів. Отут KORG “проколовся” по повній – стандартні, ширпотребівські мікрокнопки, натискаються ногою практично до упора. Обмеження звичайно є, але враховуючи мізерний робочий хід комутуючих елементів, зусилля натискання практично обмежене гнучкістю самої плати. Це досить дивний підхід, результатом якого, в тому екземплярі, що попався мені, було видно сліди неодноразової заміни кнопок, воно і не дивно! Ця ж недбалість конструкторів призвела до одного дуже цікавого ефекту, на котрий при покупці, людина без досвіду користування даним процесором, може просто не звернути уваги – неправильна робота пристрою взагалі. На перший погляд, ніби все в нормі, насправді всі функції, котрі потребують довготривалого натискання якогось комутуючого елемента не працюють. Причина виявилася банальною до сміху – одна з кнопок, в наслідок інтенсивного використання, почала працювати в інверсному режимі, тобто не на замикання, а на розмикання при натисканні. Не довго думаючи, вирішив замінити всі кнопки на випробувані часом іншої конструкції, з довшим робочим ходом, котрі спрацьовують на початку натискання, тобто є запас по ходу і ногою не ламаємо їх при натисканні.

KORG AX3000G mode and repair
KORG AX3000G mode and repair

Лишні виводи просто відрізаємо, й вони гарно сідають у отвори.  Всі потенціометри і перемикачі, що обертаються, були в порядку, ця частина без нарікань. Далі звертаємо увагу на живлення. Внутрішній стабілізатор напруги пристрою звичайно ж був ремонтований, це характерно для таких речей, бо музикантам всі блоки живлення однаково чорні, хто там буде дивитися на вихідну напругу і полярність. Захист від неправильної полярності є стандартний – діод на масу, тобто при неправильній полярності зовнішнього блоку живлення тупо перегорають якісь малопотужні елементи схеми. Самий популярний і самий дебільний вид захисту. Це як в медицині – щоб не проламав голову бігаючи, ламають ноги) Я одразу запаяв послідовно з шиною живлення одноамперний діод Шоттки (діоди з малим падінням напруги), самий ефективний і практично стовідсотковий захист від переломів ніг і голови.

Схоже, самим надійним елементом конструкції являється педаль.

KORG AX3000G mode and repair
KORG AX3000G mode and repair

Використовується інфрачервона оптопара, котрій нашкодити може тільки пилюка, або ресторанний смог. Ватка і спирт лікують хворобу, і педаль як нова. Причому параметри педалі можна програмно підрегулювати, що теж дуже зручно. Здавалося б все, склали і радіємо новій іграшці. Насправді все сталося інакше. Регулярно почали з’являтися якісь незрозумілі речі – то зависне проц, то щось почне саме переключатися, то тюнер починає видавати неправильні частоти. Як завжди, людина лізе шукати щось дуже розумне і складне, хоча причина виявилася і в даному випадку досить простою – бруд на платі. Напевне попередні власники інтенсивно юзали залізяку в прокуреному ресторані і робоче місце для них було організоване недалеко від кухні, що і далося взнаки. Знову розібравши педаль до останнього гвинтика, старанно протер її ацетоном. Хай не лякає вас агресивність ацетону як розчинника, насправді, всі радіодеталі не реагують на нього ніяк, а миє він і сохне чудово, обережними треба бути тільки з речами де присутня пластмаса – потенціометри, комутуючі елементи, дисплеї, тут краще вже спирт. Після цієї процедури, проц. запрацював як новий, може навіть деякі нові елементи додали йому надійності.

А тепер про звук. Насправді цей гітарний процесор досить специфічна штука. При наявності дуже великого вибору ефектів, не завжди їх можна використати логічно. Деколи хочеться використати два з них одноразово, а така комбінація насправді неможлива. Якщо у вас випадково, якийсь з овердрайвів, або дисторшенів запрацює гарно, можете бути впевнені, що це більше заслуга апарату в котрий граєте, ніж педалі. Гра акордами на овердрайві, навіть при низькому гейні, дає досить сумнівний результат, бо звук отримуємо страшнуватий. Тут навіть нелюбимий кимось ZOOM G2, при правильних налаштуваннях, може видати набагато якісніший саунд.  Виробник це чудово розумів і надав можливість користувачам включати зовнішні педалі ефектів, для чого є спеціальний вхід і вихід.  Ще досить дивна в деяких режимах робота внутрішнього регулятора тембрів. Десь він відсутній взагалі, а десь працює на таких частотах, що його використання втрачає зміст. Також є дивний ефект підвищеного рівня високих на певних режимах, прибрати який нереально. В той же час робота пристрою з чистим звуком і використанням дилея, ревербератора, фейзера без нарікань. Біхорус, що по суті являється паралельною роботою двох ліній затримки, параметри кожної з яких регулюються окремо, звучить дуже цікаво. Різні цифрові, специфічні ефекти дуже вражають але на любителя психоделіки, намутити можна дикі речі. На педаль можна назначити різні функції, режим її роботи оперативно переключається під час гри. Кожна кнопка ножного перемикача програмується, що теж зручно.  Не забуваймо, що у цієї штуки стереофонічний сигнал на виході і при включенні в лінію ефекти звучать набагато цікавіше.  В цілому досить цікавий гітарний процесор, може штовхнути на багато нових ідей, та й за такі гроші гріх не взяти) Один розмір чого вартий! Дівчата точно з повагою будуть дивитися на такого гітариста)

схема KORG AX3000G

інструкція на російській мові  до KORG AX3000G

А тут пару демонстраційних відео. Насправді можливості значно ширші, ніж показано.